pátek 20. července 2018

Od příbuzných ...
jsem dostala bedýnku okurek čerstvě natrhaných, a tak hned skončily ve sklenicích.
Jo, těším se až se do nich na podzim či v zimě zakousnu. Nálev jsem dělala podle mé babičky a na ten nedám dopustit. Ostatně i teta se ženou mého bratrance jiný nálev nedělají. 
Jo tradice je tradice a přes to vlak nejede :-)



Babiččin nálev ...
2l vody se 1/4 l octu a lžící soli svaříme,
přidáme nové koření a celý pepř podle chuti,
20 cukerínů plus 15 kostek cukru,
hořčičné semínko, kopr, cibule na kolečka a 1 deko
Sterilujeme 20 minut při 80 stupních celsia.

Na letošní množství jsem udělala dvojitou dávku nálevu.
Naplněných sklenic s okurkami bylo 8 velkých a 7 vetších od tatarek.  
......
A když už jsem byla v kuchyni, tak jsem ještě upekla mřížkové řezy.

A kdo nezná rychlý recept, tak tu je ...
....
3vejce, 1 sklenka cukru, 2 sklenky polohrubé mouky,
1 sklenka studené vody, 1/2 sklenky oleje,
1 prášek do pečiva a 3 lžíce kakaa.
Všechno smícháme dohromady, tudíž žádné zdržování.
 Sklenky jsou z Ikea a ty mají cca 2 dcl
....
 Nápň na "mřížku", kterou pak děláme sáčkem potřebujeme ...
.....
2 tvarohy, dávám vaničky, sice je řidší, ale nám víc chutná :-)
přidám 1/2 vanilkového pudinku, pěkně se tím ten tvaroh zahustí,
vanilku, tedy vanilínový cukr a cukr krupici dle chuti.
....
Dobrou chuť.
El. 

Žádné komentáře:

Okomentovat